Grundkarta - beställning
Den här tjänsten kräver inloggningÖversikt av grundkarteprocessen och beskrivning av de olika områdesgränserna
Samtliga områdesgränser bör helst läggas in direkt i geodatabas (ESRI-miljö, sker via L:\SBE_gemensamma_projekt\ProcessGrundkarta\Beställning_grundkarta.lyr), men ett utkast på planområdesgräns kan också skickas som dwg till LME tillsammans med denna beställning.
Ange diarienummer för respektive område du lägger in i geodatabasen.
- Kartutdragsgräns, svart begränsningslinje: Detta område utgör grundkartans yttre begränsning, dvs den färdiga/levererade grundkartans utbredning i något av formaten A3 till A0, i skala 1:400 alternativt 1:1000.
- Grundkarteområdesgräns, blå begränsningslinje: Detta område utgör gränsen för inom vilket ajourhållning kommer att ske. I området utanför grundkarteområdesgränsen och ut till kartutdragsgränsen sker ingen ajourhållning.
- Planområdesgräns: Detta område motsvarar det slutgiltiga planområdet. Bör vara fastställt senast till samrådsskedet eller då fastighetsförteckning till detaljplanen ska tas fram.
- Fram tills dess kan det var preliminärt.
Observera att området utgör samtidigt det inre området för framtagande av fastighetsförteckningen. Utkastet på planområdesgräns bör vara så exakt som möjligt, det vill säga gränsen ska följa fastighetsgränser och befintliga planområdesgränser om det är avsikten. Överlapp och hål får bara finnas om det är planförfattarens avsikt.
LME gör en teknisk kontroll av planområdesgränsen när den är fastställd. Anslutning mot befintliga fastighetsgränser/detaljplaner etcetera kontrolleras. Därefter uppdateras databasskiktet i samråd med planhandläggaren. Databasskiktet är därefter originalet för planområdesgränsen. LME skickar planområdesgränsen som dwg till beställaren för uppdatering i egen CAD-miljö eller konsults.
All kommunikation efter att beställning är gjord sker mellan beställaren och Lantmäterienheten. Eventuella tillägg till beställningen görs av planhandläggaren.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt arkivlagstiftning
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Dina rättigheter - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
sbn-ciceron@motala.se
Stöd- och administrationsenheten
soa@motala.se
0141-22 50 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Leverans
- Gränser
- Data
- Lägesosäkerhet
- Övrigt
- Förhandsgranska
- Skicka in