Verksamhetsbehov inom socialförvaltningen - anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Syftet med en behovsanmälan är att på ett strukturerat sätt formulera behov av stöd som har uppstått inom socialförvaltningen.

Rubrikerna nedan kommer att hjälpa dig att ringa in och beskriva behovet. Behovsanmälan ska förankras med närmaste chef eller ledningsgrupp innan den skickas in.

Utvecklingsbehov
Behov av att utveckla eller förbättra verksamhetens arbetssätt, metoder eller tjänster. Det behöver inte handla om system eller inköp, utan om hur ni arbetar.

Inköpsbehov
Behov av att köpa in något nytt som verksamheten behöver. Kan gälla varor, verktyg, utrustning eller tjänster som inte finns idag. Denna e-tjänst används endast när behovet inte kan tillgodoses via E-handeln. 

Lokalbehov
Behov som gäller fysiska lokaler. Exempel: fler arbetsplatser, nya rumstyper, ombyggnation, anpassning av miljöer eller utrustning som krävs i lokal. Fel i fastighet anmäls via: Fel i fastighet- anmälan

Behov av e-tjänst
Behov av ny e-tjänst eller ändring av befintlig e-tjänst. 

Processkartläggning
Behov av att få hjälp med att kartlägga hur en arbetsprocess ser ut för att kunna förbättra, effektivisera eller digitalisera arbetet.

Systemutvecklingsbehov
Behov av nytt eller förändrat IT-stöd/system. Exempel: ny funktion i befintligt system, integrationer eller helt nytt IT-system.

 

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa