Verksamhetsbehov inom socialförvaltningen - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningSyftet med en behovsanmälan är att på ett strukturerat sätt formulera behov av stöd som har uppstått inom socialförvaltningen.
Rubrikerna nedan kommer att hjälpa dig att ringa in och beskriva behovet. Behovsanmälan ska förankras med närmaste chef eller ledningsgrupp innan den skickas in.
Utvecklingsbehov
Behov av att utveckla eller förbättra verksamhetens arbetssätt, metoder eller tjänster. Det behöver inte handla om system eller inköp, utan om hur ni arbetar.
Inköpsbehov
Behov av att köpa in något nytt som verksamheten behöver. Kan gälla varor, verktyg, utrustning eller tjänster som inte finns idag. Denna e-tjänst används endast när behovet inte kan tillgodoses via E-handeln.
Lokalbehov
Behov som gäller fysiska lokaler. Exempel: fler arbetsplatser, nya rumstyper, ombyggnation, anpassning av miljöer eller utrustning som krävs i lokal. Fel i fastighet anmäls via: Fel i fastighet- anmälan
Behov av e-tjänst
Behov av ny e-tjänst eller ändring av befintlig e-tjänst.
Processkartläggning
Behov av att få hjälp med att kartlägga hur en arbetsprocess ser ut för att kunna förbättra, effektivisera eller digitalisera arbetet.
Systemutvecklingsbehov
Behov av nytt eller förändrat IT-stöd/system. Exempel: ny funktion i befintligt system, integrationer eller helt nytt IT-system.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt arkivlagstiftning
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Dina rättigheter - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialnamnden@motala.se
Servicecenter
motala.kommun@motala.se
0141-22 50 00
