Uppföljning av vikarie inom socialförvaltningen
Den här tjänsten kräver inloggningE-tjänsten används för att skicka in dokumentation till GPS (Gemensam personal- och schemaförsörjning) efter att en händelse inträffat som kräver ett särskilt samtal med en vikarie.
All personal har ansvar att så snart som möjligt signalera eventuella brister till sin chef. När en brist uppmärksammas genomför chefen ett samtal med vikarien för att informera om vad som behöver förbättras och ge möjlighet till förändring. Dokumentera i e-tjänsten efter att det uppföljande samtalet hållits.
Efter fyra veckor ska chefen följa upp ärendet för att bedöma om förbättring har skett. Under denna period får vikarien fortsätta arbeta på sina arbetsplatser och har tydlig information om vilka krav på förändring som gäller.
Om bristerna kvarstår görs en gemensam bedömning av verksamheten och GPS om vikarien ska fortsätta vara behörig att arbeta på den aktuella arbetsplatsen. GPS ansvarar för att informera vikarien om beslutet, oavsett om det gäller fortsatt arbete, begränsad behörighet eller avslutad anställning. GPS fattar även beslut om eventuell förlängning eller avslut av anställningen och meddelar vikarien om detta.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
- Användarnamn
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt arkivlagstiftning
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du har synpunkter på hanteringen av personuppgifter i e-tjänsten kan du kontakta Integritetsskyddsmyndigheten, som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. Du kan också höra av dig till Motala kommuns dataskyddsombud på dso.motalakommun@insatt.com.
Dina rättigheter - Integritetsskyddsmyndigheten
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialnamnden@motala.se
Gemensam personal- och schemaförsörjning
vikarie.gps@motala.se
